Hoe belangrijk is Sociale Media voor klanten?
Social media heeft verschillende voordelen voor je bedrijf.
- Het is een goedkope dienst die met de goede uitvoering voor een hoop voordelen kan zorgen.
- Je vergroot het bereik van je bedrijf, wat zorgt voor meer naamsbekendheid.
- Als jouw klant je vaak tegenkomt op sociale media dan beïnvloed het hun koopgedrag. Zo blijkt uit onderzoek dat klanten die bedrijven op social media volgen, vaker hun producten of diensten kopen.
- Door actief én op de juiste manier links te delen genereer je meer websiteverkeer.
Welke content zorg voor meer bereik?
Er zijn verschillende soorten content dat mensen aanspreekt. Je moet ervoor zorgen dat je mensen inspireert en enthousiasmeert. Wat kun je doen met jouw product? Laat het zien! Zo kan je bijvoorbeeld ook handige tips & tricks delen.
Mensen zijn vaak nieuwsgierig naar wat een ander van jouw product of dienst vindt. Deel daarom een verhaal van je klant of laat projecten zien waarbij de ervaring van de klant goed was. Ook belangrijk om te weten: het is niet erg om af en toe dezelfde content te plaatsen, mits het goede content is. Licht het dan net wat anders uit of gebruik andere foto’s of video’s.